Tanulmányút 5. – Szolnok/Kiskunfélegyháza 2019. április 29-30.

Rendhagyó tanulmányutunk keretében 2 nap alatt két különböző települést látogattunk meg. Első nap Szolnokra a VOKE Csomóponti Művelődési Központba látogattunk el, ahol Balázsiné Gődér Ágnes, a VOKE Csomóponti Művelődési Központ intézményvezetője fogadott. Tanulmányutunk céljaként azt fogalmaztuk meg, hogy tapasztalatokat és jó gyakorlatokat gyűjtsünk a hagyományőrzés, hagyományok ápolása terén, valamint a…

Continue reading

Műhelymunka 8. – kulturális gyökereink, hagyományok ápolása 2019. január 23.

Műhelymunka sorozatunk nyolcadik állomásán kulturális gyökereinkről, hagyományaink ápolásáról értekeztünk. A műhelymunka legfontosabb fókusza a halmozott és a hátrányosan halmozott családok életében jelenlévő tradicionális elemek felkutatása, valamint az elszigeteltség feloldásában szerepet játszó hagyományápolás, mint közösségi kulturális színtér volt. A műhelymunkát Zánki-Tóth Enikő közművelődési szakember vezette. Ezen az alkalmon a projekt szakmai megvalósítói mellett…

Continue reading

Műhelymunka 7. – infrastrukturális problémák és megoldások 2018. december 14.

A projekt hetedik műhelymunkáját a közművelődési területen érzékelhető infrastrukturális problémák és megoldások témájának szenteltük. A műhelymunka vezetésére dr. Havasi József ügyvédet, a VOKE (Vasutas Országos Közművelődési- és Szabadidő Egyesület) elnökét kértük fel. A műhelymunkán a projekt szakmai megvalósítói mellett részt vesznek a Kárpátaljai Magyar Nagycsaládosok Egyesületének és a Szlovákia Magyar…

Continue reading

MŰHELYMUNKA 6.

MŰHELYMUNKA 6. Időpont: 2018. október 24. Téma: multikulturalizmus A műhelymunka során átbeszéltük a multikulturális nevelés fogalmát, ideológiáját. A multikulturális nevelés lényege, hogy figyelembe veszi a sokszínű, sokféle kulturális háttérrel rendelkező társadalomban megfogalmazódó eltérő igényeket, szükségleteket. Mindez többféle módszert, koncepciót, programot, elképzelést foglal magában. Ide tartozik többek között az interetnikus konfliktusmegoldás,…

Continue reading

Tanulmányút 2018. október 11-12.

  A szakmai terv alapján idei utolsó tanulmányutunkat Pásztóra szerveztük, 2018. október 11-12-én. A tanulmányút elsődleges célja Pásztó és környékén folyó közművelődési feladatok, hagyományőrzés tanulmányozása.   Pásztóról: Pásztó Kistérség az Észak-Magyarországi régióban, Nógrád megyében helyezkedik el. Középpontja, Pásztó több mint 600 éves városként hagyományos gazdasági-, kereskedelmi- és kulturális centrum. A…

Continue reading

MŰHELYMUNKA 5.

MŰHELYMUNKA 5. Időpont: 2018. október 3. Téma: multikulturalizmus   A műhelymunka során átbeszéltük a multikulturalizmus fogalmát, ideológiáját: mely szerint az állam, kormányzat támogatást nyújt a különféle kulturális és etnikai kisebbségeknek, bevándorlóknak. A multikulturalizmust sok helyen – vitatott módon – a kulturális pluralizmus szinonimájaként használják, mely támogatja a kulturális és a…

Continue reading

MŰHELYMUNKA 4.

MŰHELYMUNKA 4. Időpont: 2018. szeptember 24. Téma: Az élethosszig tartó tanulásjelentősége Az előző műhelymunka során áttekintettük az egyes országok foglalkoztatási rátáját, munkanélküliségét és átbeszéltük, mit is jelent az élethosszig tartó tanulás fogalma. Jelen műhelymunka témája az élethosszig tartó tanulás koncepciója a felnőttképzésben volt. Az élethosszig tartótanulás koncepciója a felnőttoktatásban: Az…

Continue reading

Tanulmányút 2018. augusztus 22-23.

A szakmai terv alapján harmadik tanulmányutunkat Balatonszemesre szerveztük, 2018. augusztus 22-23-án. A tanulmányút elsődleges célja Balatonszemes és környékén miként valósulnak meg a közművelődés feladatai. Milyen feladatai vannak a kulturális ellátórendszernek egy olyan településen, ahol a lakosságszám turisztikai idényben a 10X-ésére nő? Természetesen azt is vizsgáltuk, hogy milyen hagyományok élnek a…

Continue reading

MŰHELYMUNKA 3.

MŰHELYMUNKA 3. Időpont: 2018. augusztus 17. Téma: Az élethosszig tartó tanulás jelentősége   A műhelymunka során áttekintettük az egyes országok foglalkoztatási rátáját, munkanélküliségét. A műhelymunka során átbeszéltük, mit is jelent az élethosszig tartó tanulás fogalma. Foglalkoztatási ráta,munkanélküliség: Magyarország: év eleji adatok alapján a foglalkoztatottak létszáma: A foglalkoztatottak létszáma 1,5%-kal magasabb, 4…

Continue reading

Tréningterv

Tréningterv az EFOP-5.2.2-17-2017-00115. sz., A közművelődési szerepe a hagyományok megőrzésében, átörökítésében c. projekt keretében megvalósuló kommunikációs tréninghez   Tréner: Kiss László Téma: Érdek- és értékképviselet, társadalmi szerep és felelősségvállalás, kis- és nagyközösségi orientáció tengelyen tervezzük megvalósítani azt a kompetenciafejlesztő tréninget, amely segít az egyéni képességfejlesztés révén közelebb vinni a közművelődésben…

Continue reading