Műhelymunka 11. – hálózati együttműködési lehetőségek a különböző szervezettípusok között 2019. október 18.

A témában előzőleg szervezett műhelymunkánkon a közművelődés és a közoktatás kapcsolatát boncolgattuk, melyet ma Cservenák László segítségével folytattunk.

Bevezető előadását követően SWOT analízist készítettünk az együttműködésben rejlő lehetőségek feltérképezésére.

A SWOT analízis során erősségként azonosítottuk, hogy a diákok könnyen elérhető célcsoportot jelentenek a közművelődési intézményeknek, iskolán belül, valamint, a különböző szervezettípusok között tudatos kapcsolatépítés kezdődött. A művelődési házaknál megjelenő széles programkínálat annak is köszönhető, hogy a kollégák nyitottak a megújulás iránt.

Gyengeségként azonosítottuk az elavult eszközparkot, a kis számú munkaerőt, valamint az állandó forráshiányt. A forráshiány egyben veszélyt is jelent, mert ennek következtében megnő a munkaerő elvándorlása a szektorból, valamint fejlesztések maradhatnak el.

Lehetőségként azonosítottuk, hogy új tartalmak kidolgozására van szükség és fontos a projektszemléletben való gondolkodásmód is.

A közösen megfogalmazott SWOT analízis alapján az Ady Endre Kulturális Egyesület szakemberei úgy gondolják, hogy a jövőben újabb programokat fejlesztenek a környező iskolák diákjai számára, együttműködésben az iskolákkal, melyek elsődleges célja továbbra is a magyar nyelvi és kulturális hagyományok ápolása lesz.

A Torockói Íjász Szer Egyesület munkatársai szerint a feltárt veszélyek miatt új utakat kell keresni és innovatív, valamint interaktív együttműködésre van szükség a köznevelési intézményekkel. A projektszemléletű együttműködés, valamint a program-centrikus magatartás erősítheti náluk is az együttműködéseket.

A műhelymunka zárógondolataként Varga Róbert megjegyezte, hogy a közművelődésben a hagyományápolás területén az egyik legnagyobb problémát az jelenti, hogy miként lehet felkészíteni rá az egyént. A legjobb modell az, ha szerves kapcsolatok jönnek létre az iskola hagyományos színterei és a közművelődés intézményhálózatában felkínált színterek között. Ennek a kapcsolatnak a beépítése az iskola mindennapi gyakorlatába egy olyan ugródeszka, amely felnőttkorban jól használható tanulási mintát nyújthat.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.